Konec roku vnímá spousta lidí jako ideální období pro bilancování nad osobním životem. Přemýšlet bychom však měli také nad životem pracovním – a položit si otázku, zda jsme udělali pro rozvoj firmy vše, co bylo v našich silách. Po rekapitulaci by mělo následovat zamyšlení nad rokem budoucím a plánování možných zlepšení. Ale co když máte pocit, že ani nemáte co změnit – následující tipy vás možná vyvedou z omylu.
Zjednodušte si agendu
Pokud jste se z „úsporných důvodů“ stranili sofistikovaným řešením a raději vždy využívali levnější, ale přitom mnohem komplikovanější alternativy, udělejte v příštím roce velkou změnu. Vyměňte obyčejný tabulkový procesor za regulérní účetní program, vyzrajte na centralizaci dat pomocí CRM a nechte se konečně přesvědčit o tom, že informační systémy přináší úlevu i menším firmám. Jakákoliv automatizace je v podnikání vítaná, protože šetří čas i náklady.
Nabízejte jen to, o co je zájem
Podnikatelé často zapomínají na pohled zvenčí. Jsou skálopevně přesvědčeni o tom, že jejich zboží odpovídá poptávce zákazníků v plném rozsahu – a konkurence přitom nabízí mnohem lepší nebo výrazně levnější řešení. To samé samozřejmě platí také o službách. Zajímejte se proto více o skutečné potřeby spotřebitelů a klientů – a nebraňte se inovacím. Bude-li naopak nutné změnit nabídku, udělejte to.
Posilujte svůj brand
Zní to jako klišé, ale cesta k úspěchu opravdu nevede přes průměrnost. Využívejte každou příležitost k tomu, abyste svému okolí dali najevo, že vaše značka není „jednou z mnoha“, ale naopak brand, na který se mohou zákaznici spolehnout. Při budování a posilování firemní identity využívejte všechny dostupné marketingové kanály, které pro obor vašeho podnikání mají alespoň trochu smysl.
CheapAdultWebcam