Člověk nemusí být matematický génius, aby si spočítal, že udržet pozornost stávajícího zákazníka je mnohem levnější než akvizice nového. Některé zdroje dokonce uvádí, že nový zákazník stojí až desetinásobek – pro firmu je proto mnohem ekonomičtější investovat peníze a energii do CRM (customer relationship management) neboli řízení vztahů se zákazníky. Následující metody využijí především provozovatelé e-shopů, ale hodit se mohou i poskytovatelům služeb.
Nabízené produkty a služby musíte znát jako své boty
Česko je e-shopovou velmocí – v roce 2019 vzrostl počet internetových obchodů o 3100 na 46 600. Jen malé procento prodejců však nabízí více než pouhý přeprodej zboží nebo služeb, o kterých neví téměř nic. Vykročte z davu a dokažte svým klientům, že jste odborníkem ve svém oboru. Kvalifikované poradenství je benefit, díky kterému vám mnohdy projdou i vyšší ceny, než jaké nastavila neznalá konkurence.
Přistupujte k zákazníkům individuálně
V dnešní zrychlené době se osobní přístup cení mnohem více než kdy jindy. Využívejte možností moderního CRM řešení a jednejte se zákazníky s ohledem na jejich specifické potřeby a přání. Zacílení na specifické skupiny klientů vede k výraznému zvýšení zisku a současně minimalizuje riziko, že nabídky rozešlete lidem, kteří o ně nemají zájem.
Pokud jste doposud CRM systém nevyužívali, je na čase si ho pořídit. Rozumnou volbou je české eWay-CRM, jež se hodí také pro projektové řízení.
Pečlivě naslouchejte požadavkům a kritice
Ne nadarmo se říká „náš zákazník, náš pán“ – buďte proto k názorům svých klientů otevření a využijte každou příležitost, kdy se jich můžete například zeptat na zkušenost s posledním nákupem, případně prodiskutovat změny, které by je přiměly k častější návštěvě e-shopu. Zpětná vazba je velmi důležitá a může výrazně urychlit celkovou transformaci průměrného projektu na jedničku v oboru.
CheapAdultWebcam